Навчаючи дітей, я навчаюсь і сама.
Мій
особистий досвід роботи побудований на досвіді корифеїв педагогіки та
психології. Навчаюсь і сьогодні у колег
– сучасників.
Урок
намагаюся розпочати, поглянувши в очі кожному із моїх учнів. Це нам допомагає у
спільній роботі. Учень – людина, хоча й маленька, але будь- кому з нас для комфортного стану необхідні:
самоутвердження, самовираження, успіх.
На
початку своєї трудової діяльності я займала позицію більш активну, а мої учні –
більш пасивну, оскільки вони сприймали новий матеріал з подачі вчителя,
записували готові конспекти, схеми і таблиці. Згодом я зрозуміла, що в учнів
необхідно формувати самостійне мислення, підштовхувати їх до безперервної
освіти й самоосвіти, усвідомлення необхідності поповнювати свої знання, вміння
аналізувати, порівнювати, орієнтуватися в потоці інформації. Це є актуальним і
сьогодні.
Тому методичною проблемою, над
якою я працюю є « Активізація розумової діяльності за допомогою інноваційних
технологій», яка спрямована передовсім на
розвиток особистості учня.
Впроваджуючи нові педагогічні
технології на уроках та в позаурочний час, ставлю завдання навчити випускника
сучасної школи :
-
адаптуватися у змінних
життєвих ситуаціях;
-
критично мислити;
-
грамотно працювати з
інформацією;
-
бути комунікабельним, постійно
самовдосконалюватись.
Доки
наша школа загальноосвітня, в розпорядженні вчителів був і залишається урок. І
моїм завданням є переведення тих знань, які здобув учень, у більш високий науковий
зміст з використанням різноманітних форм навчання; при цьому намагаюся стежити
за розвитком кожного учня, доброзичливо ставлюся до нього, незалежно від його
реальних успіхів та досягнень (немає неправильних відповідей), заохочую індивідуальні
досягнення і розвиваю на їх основі вміння порівнювати себе не так з іншими, як
з самим собою.
Із інноваційних технологій , які
я використовую на уроці це – комп’ютерні технології (з досвіду роботи вчителя
математики Полтавського міського ліцею №1 Доценко І. Д.) , лекційно – практична
система навчання (з досвіду роботи вчителя математики Полтавської гімназії №28
Шавуліної І. Д. та вчителя математики Донецької обл., Артемівського р-ну, Яковлівської ЗОШ Безсмертної Л. В.).
Лекційно – практична система навчання дає реально , в наших
умовах,узагальнювати і систематизувати знання учнів, а головне ця система є
«робочою», а не «показовою»,з використанням прийомів і методів активізації
розумової діяльності школярів, залучення їх до самостійної роботи, виховання
інтересу до навчання. Навчання узгоджується з
ідеєю викладу матеріалу блоками .
Система включає:
- підготовчий урок ( перед вивченням нової теми визначається
початковий і кінцевий стандарти. Початковий стандарт – низка знань, умінь і
навичок, які необхідні під час вивчення цієї теми. Кінцевий стандарт – це ті
знання, вміння та навички, якими повинні опанувати учні після вивчення теми);
- лекцію;
- практичні заняття(розв’язування
задач);
- уроки – консультації;
- семінари;
- контрольно – залікові уроки.
Доцільною вважаю таку структуру семінару:
-
гімнастика розуму (усні вправи, що вимагають глибокого
розуміння теорії);
-
історична екскурсія (невеликі реферати з історії
математики);
-
серйозне математичне повідомлення ( розв’язування цікавих
або складних задач);
-
захист творчих робіт сильних учнів.
Роботу організовую так, щоб у семінарі брали активну участь більшість
школярів. Для цього залучаю їх до оцінювання роботи товаришів, постановки
запитань доповідачеві, висловлення зауважень, доповнень, пропозицій, уточнень.
Комп’ютерні технології на уроках
математики дають можливість розв’язати такі завдання:
-
підвищення ефективності і
результативності уроку;
-
активізація пізнавальної,
дослідницької діяльності учнів;
-
розвиток розумових здібностей;
-
виховання дисципліни та
організованості.
Я спробую висвітлити основну ідею своєї
роботи, розглядаючи під різними кутами зору –дидактичним, методичним,
психологічним.
З точки зору
вчителя-предметника, використання комп’ютерних технологій у навчанні математики
дозволяє мені:
-
змінити спосіб організації засвоєння змісту
навчального матеріалу;
-
реалізувати
діяльнісний підхід до навчання математики;
-
більш широко
здійснити мотивацію навчальної діяльності, реалізацію прикладної спрямованості
курсу математики;
-
підвищити пізнавальну активність, зацікавленість,
ефективність самостійної роботи учнів;
-
розширити можливості
варіювання різноманітних форм взаємодії вчителя та учня;
-
залучати до роботи практично кожного
учня(використовуючи диференційований підхід у навчальному процесі);
-
виявити труднощі кожного, що виникають у ході заняття
на знайти способи їх подолання;
-
підвищити результативність навчального процесу;
Я групую використання інформаційних
технологій із застосування програм із пакету Office, а саме MS Word, PowerPoint, Excel та прикладного програмного забезпечення для
підтримки вивчення математики, а саме, середовище «Системи лінійних рівнянь»(7
клас, алгебра), ПМК Терм(7-11 клас, алгебра), пакет динамічної геометрії(7 -11
клас, геометрія), математика 5 та 6 клас, програма GRAN, тестові програми.
Практичне використання комп’ютерної техніки в навчальному процесі надає можливість вибирати мені різні організаційні форми роботи – індивідуальну, групову або колективну. Учні з високим рівнем навчальних досягнень мають можливість опрацьовувати матеріал самостійно , слабші – працюють разом зі мною. Те ж стосується і розв’язування задач. Тут я можу давати підказки, інструкційні картки, алгоритми розв’язків у презентаціях, що дає можливість учням зорієнтуватися при розв’язуванні завдань. Таким чином забезпечується засвоєння способів діяльності.
Групова і колективна форма навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дає можливість після постановки проблеми організувати інтерактивне спілкування, наприклад, обговорення ходу розв’язування задачі за технологією "Акваріум" або "Мозкова атака". При цьому кожний учень висловлює свою точку зору, прогнозує її кінцевий результат. Потім відбувається врахування усіх позицій, оцінка їх доцільності. В учнів формуються навички спільної діяльності, з'являється почуття відповідальності за весь клас, уміння поважати думку інших при обговоренні розв’язування певної задачі. Колективна форма навчання дає можливість спілкування, обговорення ходу розв’язування задачі (при цьому кожний учень висловлює свою точку зору, прогнозує її кінцевий результат). Відбувається врахування усіх пропозицій, висловлених у процесі обговорення.
Пропоную для розгляду такі дослідження результатів професійної діяльності. « Ефективність використання комп’ютерних технологій під час вивчення теми "Множення і ділення натуральних чисел"5 клас». Використовується при цьому ППЗ «Математика 5 клас», презентації, тестові завдання.
Мною проводився такий експеримент: викладаючи математику у 5-А класі та в 5-Б класах, я широко впроваджувала інформаційні технології в 5 -Б при вивченні теми, а в 5-А проводила уроки без застосування комп’ютерної техніки. В обох класах використовувала інтерактивні форми та методи роботи(мозковий штурм, мікрофон, робота в групах, взаємонавчаючих парах, тощо).
Під час експерименту учням були запропоновані самостійні письмові роботи, для того, щоб визначити, як проходить адаптація учнів. Для 5-Б пропонувалися тести із використанням комп’ютора (де відразу ж відбувалася перевірка та висвітлювався результат. Після виконання роботи, учні повідомляли вчителя про результат та мали можливість здійснити роботу над помилками), для 5-А – паперовий варіант. По закінченні вивчення теми була написана контрольна робота.
Висновки : у експериментальному класі зріс якісний рівень знань учнів. Крім того, завдяки економії часу на уроці, змогла з дітьми опрацювати глибше матеріал, розв’язати більше складних завдань.
Експериментальна група краще оволоділа навчальним матеріалом.Підвищилась ефективність навчального процесу, особливо – індивідуального навчання. Уроки збагачено різноманітним матеріалом .
Практичне використання комп’ютерної техніки в навчальному процесі надає можливість вибирати мені різні організаційні форми роботи – індивідуальну, групову або колективну. Учні з високим рівнем навчальних досягнень мають можливість опрацьовувати матеріал самостійно , слабші – працюють разом зі мною. Те ж стосується і розв’язування задач. Тут я можу давати підказки, інструкційні картки, алгоритми розв’язків у презентаціях, що дає можливість учням зорієнтуватися при розв’язуванні завдань. Таким чином забезпечується засвоєння способів діяльності.
Групова і колективна форма навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій дає можливість після постановки проблеми організувати інтерактивне спілкування, наприклад, обговорення ходу розв’язування задачі за технологією "Акваріум" або "Мозкова атака". При цьому кожний учень висловлює свою точку зору, прогнозує її кінцевий результат. Потім відбувається врахування усіх позицій, оцінка їх доцільності. В учнів формуються навички спільної діяльності, з'являється почуття відповідальності за весь клас, уміння поважати думку інших при обговоренні розв’язування певної задачі. Колективна форма навчання дає можливість спілкування, обговорення ходу розв’язування задачі (при цьому кожний учень висловлює свою точку зору, прогнозує її кінцевий результат). Відбувається врахування усіх пропозицій, висловлених у процесі обговорення.
Пропоную для розгляду такі дослідження результатів професійної діяльності. « Ефективність використання комп’ютерних технологій під час вивчення теми "Множення і ділення натуральних чисел"5 клас». Використовується при цьому ППЗ «Математика 5 клас», презентації, тестові завдання.
Мною проводився такий експеримент: викладаючи математику у 5-А класі та в 5-Б класах, я широко впроваджувала інформаційні технології в 5 -Б при вивченні теми, а в 5-А проводила уроки без застосування комп’ютерної техніки. В обох класах використовувала інтерактивні форми та методи роботи(мозковий штурм, мікрофон, робота в групах, взаємонавчаючих парах, тощо).
Під час експерименту учням були запропоновані самостійні письмові роботи, для того, щоб визначити, як проходить адаптація учнів. Для 5-Б пропонувалися тести із використанням комп’ютора (де відразу ж відбувалася перевірка та висвітлювався результат. Після виконання роботи, учні повідомляли вчителя про результат та мали можливість здійснити роботу над помилками), для 5-А – паперовий варіант. По закінченні вивчення теми була написана контрольна робота.
Висновки : у експериментальному класі зріс якісний рівень знань учнів. Крім того, завдяки економії часу на уроці, змогла з дітьми опрацювати глибше матеріал, розв’язати більше складних завдань.
Експериментальна група краще оволоділа навчальним матеріалом.Підвищилась ефективність навчального процесу, особливо – індивідуального навчання. Уроки збагачено різноманітним матеріалом .
Можливості
комп’ютера настільки великі, що дозволяють мені використовувати його на всіх
етапах навчально – виховного процесу: для одержання довідкової інформації,
проведення уроків, розрахунково –
обчислювальних робіт, тестування учнів.
Особистий досвід роботи показав, що вивчення
деяких розділів шкільного курсу з використанням традиційних засобів навчання
викликають певні утруднення в учнів щодо їх сприйняття та практичного
застосування. Це переважно тоді, коли навчальний матеріал є великим за обсягом,
насиченим і вимагає додаткових наочно - демонстраційних
засобів навчання.
Крім того виклад нового матеріалу за допомогою
комп’ютерного забезпечення більш наочний, доступний, образний, насичений,
динамічний і результативний. А для учнів елементи навчального процесу
складаються в цілісну, логічно оформлену систему.
Програма для створення
презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути
застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу. Та найефективнішим,
на мою думку, є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення
математики:
- на уроках вивчення нового матеріалу у вигляді
комп’ютерного показу
слайдів з використанням
елементів анімації;
- на уроках
узагальнення і систематизації знань з теми - у вигляді
навчального
посібника, у якому розглядаються всі поняття,алгоритми,
формули,
співвідношення з теми, приведено матеріал з історії розвитку
даного
поняття, міститься яскравий ілюстративний матеріал – діаграми,
схеми,
ілюстрації, матеріали для контролю та самоконтролю знань;
- на уроках повторення навчального матеріалу;
- на індивідуальних заняттях з учнями;
- для самостійного ознайомлення у позаурочний
час;
Такий матеріал доцільно використовувати в умовах
мультимедійного класу, демонструвати учням презентацію з оптимальною на
конкретному етапі роботи швидкістю, за потреби повертаючись до деяких слайдів
або повторюючи презентацію декілька разів. Використання цих презентацій на
урокам математики дає можливість ефективно використовувати комп'ютер, привчити
учнів до самостійної дослідницької діяльності під час розв'язування практично - спрямованих завдань
.
Крім
існуючих уроків з математики з
використанням комп’ютерних технологій,намагаюся створювати власні уроки. Розробила такі уроки:
-
«Найбільше і найменше значення
функції» 11клас;
-
цикл уроків з математики по темі «Множення і
ділення натуральних чисел» 5 клас;
-
«Розв’язування
задач з теми «Вписані та описані чотирикутники»
8 клас;
-
«Розв’язування
раціональних рівнянь» 8 клас;
-
«Симетрія відносно точки» 9
клас;
-
цикл уроків з геометрії в 10 класі « Аксіоми
стереометрії і наслідки з них».
До цієї роботи залучаю також і учнів, особливо
під час семінарських занять, що є їх творчими роботами.
Яких
результатів у навчанні математики добилася завдяки такій системі роботи:
-
підвищується інтерес до
предмета;
-
зростає мотивація навчання;
-
підвищується рівень знань;
-
учні проявляють творчість
та гнучкість мислення;
-
учні стають переможцями
олімпіад шкільного,призерами районного рівнів, учасниками обласних;
-
учні масово беруть участь у
конкурсі"Кенгуру";
Особливу
увагу у своїй роботі приділяю позакласній роботі та розвитку творчих здібностей
учнів.
Для цього:
-
користуюся методом «Краще
розв’язати одну задачу трьома способами, ніж три задачі одним способом», що
сприяє розвитку прийомів логічного пошуку, який, в свою чергу, розвиває
дослідницькі здібності учнів;
-
заохочую до читання
математичної літератури;
-
виготовлення різних
математичних моделей, складання кросвордів;
-
створення математичних
проектів ( публікації, слайди, презентації);
-
залучаю до участі у
математичному конкурсі «Кенгуру»;
-
участь у районних(де учні отримують призові місця) та обласних
олімпіадах;
-
участь у тижнях математики. Традиційним стало
проведення засідання інтелектуального клубу «Еврика» для старшокласників,гри
«Найрозумніший» для учнів 7- их класів, «Сірникова олімпіада» для 5-их класів;
-
зібрано і систематизовано
матеріал про видатних математиків Полтавщини.
Titanium Ring for Men - Titanium Rocks
ВідповістиВидалитиTitanium powerbook g4 titanium Rings. properties of titanium titanium ring citizen titanium dive watch for men. trex titanium headphones Stainless Steel. The ring apple watch titanium itself is a solid steel bar for making the ring a solid rock that gives the edge to the